PARANNA ASIAKASKOKEMUSTA DIGITAALISISSA PALVELUISSA Työpaja

Työpaja: Paranna asiakaskokemusta digitaalisissa palveluissa

Aika: 26.1.2023 klo 9-12

Paikka: Verkossa

Kenelle: Uudenmaan alueen yrittäjät

Työpajan sisältö: Työpajan pitää saavutettavuusasiantuntija Tapio Haanperä Kehitysvammaliitosta.

Työpajan aikana tutustutaan saavutettavuuskriteereihin, joita laki edellyttää jo useammalta toimijalta. Esteettömyysdirektiivin myötä Suomeen on tullut uusi lainsääsäädäntö, jossa myös pk-yrittäjiltä edellytetään saavutettavuuskriteereitä esim. verkkokaupan osalta. Päivän aikana käydään konkreettisesti läpi saavutettavuuskriteerit asiantuntijan toimesta. Työpajan aikana tarkistellaan omia digitaalisia palveluita ja tehdään niihin muutoksia kriteerien pohjalta.

Miksi kannattaa osallistua: Ymmärrät tulevan lainsäädännön tuomat vaatimukset yrittäjille. Kasvatat ymmärrystä saavutettavuudesta ja siitä mitä laki jatkossa velvoittaa. Saat työpajan aikana esimerkkejä, miten digitaalisia palveluita voidaan parantaa ja lisätä palvelujen löydettävyyttä. Työpaja on maksuton.

Työpaja toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 5.

Ilmoittaudu tästä linkistä

Työpaja on osa Disko-hanketta. Tietoa hankkeesta:

Disko – digitaalisten palveluiden saavutettavuus koronan kukistajana -hanke on aktiivisesti toiminnassa 1.9.2021 - 30.8.2023. Hanke rahoitetaan osana Euroopan Unionin COVID-19 pandemian johdosta toteuttamia toimia. Hankkeen toteuttaa Laurea-ammattikorkeakoulu yhdessä Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa. Hanke toimii Uudenmaan alueella.

Hankkeessa kehitetään Uudenmaan alueella toimivien pk-yritysten kanssa digitaalisten palvelujen saavutettavuutta. Hankkeen tavoitteena on lisätä pk-yritysten saavutettavuusosaamista, tehdä digitaalista palveluista helppokäyttöisiä, opastaa hakukoneoptimoinnissa, parantaa digitaalisia palveluita ja yritysten digitaalisten kanavien sisältöä sekä etsiä uusia ratkaisuja esteettömyyden ja saavutettavuuden toteuttamiseksi.